Zdraví a produktivita zaměstnanců jsou základními pilíři úspěšné firmy. Přímý vliv na tyto oblasti má (možná překvapivě) právě čistota pracovního prostředí. V našem článku se proto zaměříme na to, jak často byste měli úklid do firmy zvát, a proč je to tak důležité.


Přinášíme vám praktické rady od profesionálů

Zajistěte si zdraví a spokojenost svých zaměstnanců tím, že budete dbát na pravidelný úklid svých kancelářských prostor. Méně bakterií a virů znamená méně nemocenských dnů a vyšší produktivitu. Když vaše kancelář voní svěžestí a vypadá jako z časopisu, vaši zaměstnanci se zkrátka budou cítit lépe. A to se projeví i na výsledcích jejich práce.

Jak nastavit frekvenci úklidů?

Každá kancelář má své vlastní potřeby a specifika a ideální četnost úklidu tak závisí na několika faktorech. Předtím, než oslovíte úklidovou firmu, si promyslete, jaké jsou vaše specifické potřeby a jak náročné na údržbu jsou prostory, o které se staráte.

  • Velikost a vytížení prostoru
Pokud chcete nechat uklidit rozsáhlý objekt s velkým počtem zaměstnanců, je pravděpodobně nezbytné zvolit denní úklid. Ještě více pozornosti je potřeba věnovat úklidu tam, kde prostory používá vícero subjektů. Sdílené kanceláře mohou sice šetřit náklady na nájem, ale vyžadují pečlivě dohodnuté standardy čistoty a pravidelný úklid pro zachování pohodlí a spokojenosti všech uživatelů prostoru.
Sdílené kancelářské prostory
Kuchyňka
  • Způsob využití prostor

V prostorech, kde dochází k manipulaci s potravinami, nebo v kancelářích zdravotnických zařízení je nutné provádět pečlivý úklid, aby byly zajištěny hygienické standardy. Jakékoliv prostory a povrchy, na kterých hrozí rozšíření nebezpečných bakterií se musí uklízet denně. V kancelářských objektech to platí například pro kuchyňky a toalety.

  • Sezonní podmínky
Nakonec je vhodné upravit frekvenci úklidu v souladu se sezónními podmínkami. Během chřipkové sezóny nebo období alergií je doporučeno zvýšit frekvenci úklidu k minimalizaci šíření nemocí a alergenů. Stejně tak v nepříznivých obdobích, kdy se do prostor dostává více nečistot, zejména pokud máte koberce.
Sezónní podmínky

Jak by měl vypadat ideální rozvrh úklidu v kanceláři?

Denní úklid:

  • Velké kancelářské prostory s vysokým provozem (např. více než 50 zaměstnanců)
  • Místa, kde dochází k manipulaci s potravinami
  • Toalety

Úklid jednou týdně:

  • Menší kanceláře (např. pro 10 zaměstnanců)
  • Místnosti s přechodným využitím, jako jsou recepce a zasedací místnosti

Občasný úklid:

  • Prostory s minimálním provozem a nízkým rizikem znečištění (např. archivní místnosti)
  • Místnosti, které nejsou pravidelně používané (sklady)
     

Úklid může být rušivým elementem pro lidi, kteří pracují nebo pobývají v kancelářích. Proto je důležité vybírat firmy, které pečlivě školí svůj tým a mají nastavená pravidla, aby dbaly na tyto potřeby. S profesionálním přístupem a moderními metodami úklidu můžete mít jistotu, že vaše pracovní prostory budou vždy udržovány v dokonalém stavu a bez zbytečných komplikací.

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti jsou však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko, je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti